דפים נוספים
  • מתודולוגיה של אימוץ אתר היסטורי בסביבה בית ספרית
  •  

    תלמידי בית הספר "יהודה הנשיא"  מאמצים את אתר "מצפה הים"

     

    מאז שנת 1999, אימצו תלמידי  בית הספר את אתר "מצפה הים". באתר מגדל מים שנבנה על-ידי תושבי עין התכלת הסמוכה, ששימש לתצפית מפני הבריטים כשהגיעו לכאן ספינות מעפילים.

    אימוץ אתר היסטורי ביישוב, מאפשר התייחסות לתחומי לימוד מגוונים ומאפשר יצירת תוכנית לימודים רב-תחומית  כגון: התחום ההיסטורי – תולדות היישוב, העם והמדינה, התחום הגיאוגרפי – חוף הים בנתניה, הכרת המצוק, שימושי הקרקע בעיר, התחום התיירותי – פיתוח האתר והפיכתו למוקד תיירותי, פיתוח כלכלי, יזמות, שימור מול פיתוח, תחום האזרחות – מעורבות בתהליך קבלת החלטות לגבי פיתוח האתר, התחום הלשוני – הכנה והפקה של טקסטים הקשורים למצפה הים, התחום החברתי /ערכי – מעורבות פעילה של הלומדים בעשייה למען הקהילה ולמען היישוב.

    אימוץ האתר, מגביר את הקשר של התלמידים לעיר נתניה , מטפח התנהגות ערכית חיובית  ומעודד לאחריות, אכפתיות וגאווה.

    המהלכים מרכזיים שנערכו בבית ספרנו:

    -בניית סביבה מוזיאלית בבית הספר, דרכה לומדים על מצפה הים ואירועים מרכזיים לקראת קום המדינה.

    -פעילות תרבותית באתר – מפגש עם וותיקים, אירועים מרכזיים בחיי בית הספר, קונצרטים.

    -חקר בנושא שימור העיר.

    -טיפוח האתר – פעילויות ניקיון ותחזוקה, שילוט והפצת מידע בתכנון עם מהנדס העיר.

    -חקר הצמחייה המאפיינת את מצוק החוף.

    -התכתבות עם העירייה – בקשה לשקם את האתר, סילוק מפגעים מהמקום.

    -מפגשים  עם וותיקים  מ"מצפה הים" – בבית הספר, באתר מצפה הים, בקיבוץ יד מרדכי.

    -טיולים וסיורים לימודיים מכווני מורשת, מכווני איכות הסביבה.

    -איסוף חומרים אותנטיים סביב "מצפה הים" ותיעודם בבית הספר.

    -טקסים וחגיגות באתר:

    "תשליך" בחגי תשרי.

    הדלקת נר ראשון של חנוכה.

    טקס שירי  "נעמי שמר" שייערך בחודש מאי , בשבוע של שימור אתרים.

    ערב הווי עם תנועת הנוער הצופים – "מעפילים כך היינו".

     

    לאור פעילות מבורכת זו זכינו במקום שלישי במחוז ,בתחרות אימוץ אתר.

                                                                                     בברכה

    צוות ביה"ס יהודה הנשיא

     

     

     

    טלרום מפעילה סליקת כרטיסי אשראי ותשלומים באינטרנט